Aktywna tablica

Justyna Jaśniak:

 

Tablice interaktywne zagościły na dobre w klasach językowych. Wystarczy parę kliknięć, aby ożywić podręcznik wraz z całą jego tekstową, graficzną, dźwiękową i filmową zawartością.  Co jednak zrobić, jeśli brak jest elektronicznej wersji podręcznika?

 

Ja najczęściej używam wtedy LearningApps. Znalazłam tam mnóstwo ciekawych zadań na każdy możliwy temat ze słownictwa i gramatyki, które świetnie nadają się do pracy z tablicą interaktywną.

 

Za pomocą generatora przygotowuję własne zadania, które wpisują się w cele moich lekcji. Korzystam też z wielu gotowych zadań. Cenię sobie to, że w wyszukiwarce można wybrać nie tylko obszar tematyczny, ale i poziom trudności.

 

Dodatkowo zachęcam moich uczniów, aby sami robili zadania w aplikacji, a potem ćwiczymy wspólnie na lekcji. Zadania opracowujemy też wspólnie, na przykład, jeśli poznajemy nowe słownictwo, to jako podsumowanie lekcji wybieramy rodzaj zadania, np. wykreślankę, a następnie wpisujemy dane i szukamy wyrazów we własnej "tailor-made" wykreślance.

 

Wszystkie zrobione przez nas zadania automatycznie zapisują się na naszym profilu. Można je potem edytować i udostępniać innym użytkownikom LearningApps.

 

Nie zawsze pracuję w klasie, w której jest tablica interaktywna, jest za to projektor i laptop. Wtedy bardzo dobrym rozwiązaniem jest myszka i klawiatura bezprzewodowa. Uczniowie, zamiast podchodzić kolejno do tablicy, podają sobie myszkę lub klawiaturę i z ławki wpisują odpowiedzi w zadaniach.

 

LearningApps sprawdza się jako narzędzie w nauczaniu i uczeniu się wszystkich języków. Oto migawki z prowadzonego przeze mnie koła języka japońskiego.

 

 

Poniżej kilka zadań oraz mój filmik instruktażowy o LearningApps.

 

Write a comment

Comments: 0