09-05-2019
Tablice interaktywne zagościły na dobre w klasach językowych. Co jednak zrobić, jeśli brak jest elektronicznej wersji podręcznika?
22-01-2019
Wiodąca platforma wideo do dyskusji używana przez miliony uczniów i nauczycieli na świecie. Nadaje się do pracy z uczniami w każdym wieku, do prezentowania opinii, komentarzy, mniej lub bardziej złożonych ćwiczeń językowych, dzielenia się wiedzą i doświadczeniem. O której aplikacji jest tu mowa?

02-11-2018
Dobre, intrygujące fotografie skłaniają do myślenia, budowania skojarzeń, zadawania pytań, opowiadania historii... Na tym właśnie fenomenie bazuje aplikacja PicLits - bezpłatne narzędzie Web 2.0 do kreatywnego pisania. Pięknie się składa, bo jednym z tegorocznych priorytetów jest takie wdrażanie podstawy programowej, które zapewnia rozwój umiejętności cyfrowych i kreatywności uczniów.
21-09-2018
Jeszcze niedawno nauczyciel, który na lekcji zaprosił uczniów do quizu z wykorzystaniem Kahoota mógł być pewny, że zrobi furorę. Dzisiaj Kahoot już nieco się opatrzył, choć trzeba przyznać, że czując na plecach oddech konkurencji, ciągle rozwija się i doskonali. zdj. Ron Mader (Flickr)

27-07-2018
Wśród podstawowych kierunków realizacji polityki edukacyjnej państwa w roku szkolnym 2018/2019 znalazły się dwa szczególnie istotne dla nauczyciela języka obcego.
29-06-2018
Wyobraź sobie narzędzie, które ma zalety Facebooka, a jednocześnie nie posiada jego wad. Jest idealne do rozwijania umiejętności językowych, jak również umiejętności ponadprzedmiotowych. Na dodatek jest bezpłatne.

31-05-2018
Mało kto już pamięta o wkuwaniu słówek z długich list. Dzięki technologii uczenie się słówek może być dla ucznia ciekawe i przyjemne. Przykładem niech będą chmury wyrazów prezentowane przez nauczyciela na tablicy interaktywnej.
15-04-2018
Bolączką naszych czasów jest nadmiar ciekawych materiałów. Aby nie zginąć w ich powodzi warto używać narzędzi, które pozwalają je gromadzić i porządkować w kolekcje tematyczne. Znakomicie do tego nadaje się Pinterest, coś w rodzaju tablicy, na której przypina się interesujące materiały (stąd nazwa pin - przypinać, interest - zainteresowanie).

08-03-2018
Zabiegany nauczyciel chętnie wykorzystuje gotowe materiały dydaktyczne. Niekiedy jednak warto przygotować własne, dostosowane do potrzeb i możliwości konkretnych uczniów. Uczniowie zyskują nie tylko w roli odbiorców. Coraz częściej są twórcami cyfrowych treści, a to według konstruktywistów, których poglądy podzielam, jest jedną z kluczowych zasad efektywnego uczenia się.
31-01-2018
Słuchanie, a potem mówienie, taka jest naturalna kolejność w akwizycji języka. To oczywiste w nauce języka ojczystego, ale nie zawsze praktykowane w nauczaniu języków obcych. Od kilku dobrych już lat, czytanie i pisanie wśród najmłodszych uczniów wprowadzane jest na poźniejszych etapach, jednak starsi uczniowie i dorośli od razu zaczynają od czytania i pisania. A przecież, żeby mówić, trzeba mówić, a nie pisać.

Show more