02. November 2018
Dobre, intrygujące fotografie skłaniają do myślenia, budowania skojarzeń, zadawania pytań, opowiadania historii... Na tym właśnie fenomenie bazuje aplikacja PicLits - bezpłatne narzędzie Web 2.0 do kreatywnego pisania. Pięknie się składa, bo jednym z tegorocznych priorytetów jest takie wdrażanie podstawy programowej, które zapewnia rozwój umiejętności cyfrowych i kreatywności uczniów.
21. September 2018
Jeszcze niedawno nauczyciel, który na lekcji zaprosił uczniów do quizu z wykorzystaniem Kahoota mógł być pewny, że zrobi furorę. Dzisiaj Kahoot już nieco się opatrzył, choć trzeba przyznać, że czując na plecach oddech konkurencji, ciągle rozwija się i doskonali. zdj. Ron Mader (Flickr)

27. July 2018
Wśród podstawowych kierunków realizacji polityki edukacyjnej państwa w roku szkolnym 2018/2019 znalazły się dwa szczególnie istotne dla nauczyciela języka obcego.
29. June 2018
Wyobraź sobie narzędzie, które ma zalety Facebooka, a jednocześnie nie posiada jego wad. Jest idealne do rozwijania umiejętności językowych, jak również umiejętności ponadprzedmiotowych. Na dodatek jest bezpłatne.

31. May 2018
Mało kto już pamięta o wkuwaniu słówek z długich list. Dzięki technologii uczenie się słówek może być dla ucznia ciekawe i przyjemne. Przykładem niech będą chmury wyrazów prezentowane przez nauczyciela na tablicy interaktywnej.
15. April 2018
Bolączką naszych czasów jest nadmiar ciekawych materiałów. Aby nie zginąć w ich powodzi warto używać narzędzi, które pozwalają je gromadzić i porządkować w kolekcje tematyczne. Znakomicie do tego nadaje się Pinterest, coś w rodzaju tablicy, na której przypina się interesujące materiały (stąd nazwa pin - przypinać, interest - zainteresowanie).

08. March 2018
Zabiegany nauczyciel chętnie wykorzystuje gotowe materiały dydaktyczne. Niekiedy jednak warto przygotować własne, dostosowane do potrzeb i możliwości konkretnych uczniów. Uczniowie zyskują nie tylko w roli odbiorców. Coraz częściej są twórcami cyfrowych treści, a to według konstruktywistów, których poglądy podzielam, jest jedną z kluczowych zasad efektywnego uczenia się.
31. January 2018
Słuchanie, a potem mówienie, taka jest naturalna kolejność w akwizycji języka. To oczywiste w nauce języka ojczystego, ale nie zawsze praktykowane w nauczaniu języków obcych. Od kilku dobrych już lat, czytanie i pisanie wśród najmłodszych uczniów wprowadzane jest na poźniejszych etapach, jednak starsi uczniowie i dorośli od razu zaczynają od czytania i pisania. A przecież, żeby mówić, trzeba mówić, a nie pisać.

17. December 2017
Jeden z egzaminacyjnych horrorów - rozprawka za i przeciw. Ale spokojnie, wszystko jest pod kontrolą. Przygotowanie do tego zadania, i tym razem może odbywać się za pomocą technologii. Nie mam tu jednak na myśli odbiorników czy telefonów komórkowych tylko wcześniejsze ćwiczenie umiejętności argumentowania za pomocą aplikacji Web 2.0.
15. November 2017
Nietrudno jest popełnić błąd nadmiaru jednokierunkowej komunikacji na lekcji. Nauczyciel robi wszystko co możliwe, aby przekazać wiedzę. Jest bardzo aktywny i liczy, że uczniowie będą tak samo zaangażowani, jak i on. A rezultat zwykle jest odwrotny. (fot. FreePik)

Show more