29. June 2018
Wyobraź sobie narzędzie, które ma zalety Facebooka, a jednocześnie nie posiada jego wad. Jest idealne do rozwijania umiejętności językowych, jak również umiejętności ponadprzedmiotowych. Na dodatek jest bezpłatne.
04. June 2018
Mało kto już pamięta o wkuwaniu słówek z długich list. Dzięki technologii uczenie się słówek może być dla ucznia ciekawe i przyjemne. Przykładem niech będą chmury wyrazów prezentowane przez nauczyciela na tablicy interaktywnej.
15. April 2018
Bolączką naszych czasów jest nadmiar ciekawych materiałów. Aby nie zginąć w ich powodzi warto używać narzędzi, które pozwalają je gromadzić i porządkować w kolekcje tematyczne. Znakomicie do tego nadaje się Pinterest, coś w rodzaju tablicy, na której przypina się interesujące materiały (stąd nazwa pin - przypinać, interest - zainteresowanie).
08. March 2018
Zabiegany nauczyciel chętnie wykorzystuje gotowe materiały dydaktyczne. Niekiedy jednak warto przygotować własne, dostosowane do potrzeb i możliwości konkretnych uczniów. Uczniowie zyskują nie tylko w roli odbiorców. Coraz częściej są twórcami cyfrowych treści, a to według konstruktywistów, których poglądy podzielam, jest jedną z kluczowych zasad efektywnego uczenia się.
31. January 2018
Słuchanie, a potem mówienie, taka jest naturalna kolejność w akwizycji języka. To oczywiste w nauce języka ojczystego, ale nie zawsze praktykowane w nauczaniu języków obcych. Od kilku dobrych już lat, czytanie i pisanie wśród najmłodszych uczniów wprowadzane jest na poźniejszych etapach, jednak starsi uczniowie i dorośli od razu zaczynają od czytania i pisania. A przecież, żeby mówić, trzeba mówić, a nie pisać.
17. December 2017
Jeden z egzaminacyjnych horrorów - rozprawka za i przeciw. Ale spokojnie, wszystko jest pod kontrolą. Przygotowanie do tego zadania, i tym razem może odbywać się za pomocą technologii. Nie mam tu jednak na myśli odbiorników czy telefonów komórkowych tylko wcześniejsze ćwiczenie umiejętności argumentowania za pomocą aplikacji Web 2.0.
15. November 2017
Nietrudno jest popełnić błąd nadmiaru jednokierunkowej komunikacji na lekcji. Nauczyciel robi wszystko co możliwe, aby przekazać wiedzę. Jest bardzo aktywny i liczy, że uczniowie będą tak samo zaangażowani, jak i on. A rezultat zwykle jest odwrotny. (fot. FreePik)
08. September 2017
AnswerGarden, inaczej "ogródek" jest jedną z moich ulubionych form zbierania różnych informacji zwrotnych, pomysłów czy po prostu słownictwa. Ta prosta aplikacja pozwala uzyskać w bardzo szybkim czasie zwięzłe odpowiedzi na pytania.
17. August 2017
Lekcja gramatyki wcale nie musi być nudna i oderwana od życia, zwłaszcza jeśli będzie odwrócona i zrealizowana z wykorzystaniem TIK.
11. August 2017
Wszędobylskie kody QR są jak przyprawy, dzięki który potrawy smakują lepiej. Trzeba jednak wiedzieć do czego i kiedy je używać, a już nadmiar na pewno będzie szkodliwy. W szkole stały się narzędziem zmieniającym nauczanie na bardziej nowoczesne, wpisujące się w oczekiwania i potrzeby uczniów XXI wieku.

Show more